Хиляди британци се сблъскаха с проблеми с плащането на сметки и достъпа до банковите си сметки днес, тъй като ИТ проблем удари система, управляваща плащания между хора и фирми.
Най-големите банки в Обединеното кралство бяха засегнати от проблема, засягащ дигиталното банкиране, оставяйки клиентите неспособни да изпращат и получават пари в обичайния ден за плащане.
Nationwide, HSBC , Barclays и Virgin Money бяха сред фирмите, които се извиниха на хората за проблемите, докато клиентите на Lloyds също съобщиха за проблеми.
Някои клиенти твърдят, че заплатите все още не са изплатени и не са могли да плащат сметки, тъй като са се оказали заключени от приложенията за онлайн банкиране.
Някои посочиха, че не са могли да посетят местния банков клон, защото е затворен, докато други казаха, че трябва спешно да платят сметките си.
Системата захранва онлайн банкирането, като позволява на хората да изпращат пари дигитално, по телефона или в клон между банки и строителни дружества, които я използват. Плащанията до определен лимит обикновено пристигат за секунди, въпреки че може да отнеме до два часа.
HSBC каза, че е имало „проблем с отделни плащания, засягащ множество банки“, докато Nationwide обвини „проблем с плащанията на трета страна“ за проблемите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар